Köpvillkor hos Jumperfabriken

GENERELLT FÖR KÖP

Vid beställning träffas avtal om köp först när jumperfabriken bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Du som kund erkänner dig skyldig till betalning när du klickat på knappen "lägg order" på kassasidan. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Jumperfabriken har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.

Våra priser är inklusive moms (25%) och anges i svenska kronor. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

Vi värnar om kundens integritet och sparar och lagrar kundinformation säkert, utan att dela uppgifter till tredje part.

VAD KOSTAR FRAKTEN OCH HUR LEVERERAS VARORNA?

En fraktkostnad på 60SEK tillkommer på priset. Inom Sverige sker frakt med Schenker, leveranstid ca 2-4 arbetsdagar. För beställningar till utlandet måste International shipping väljas, kostnad för frakt utanför Sverige varierar per land, vänligen se kostnad i din varukorg. Leveranstid ca 7-10 arbetsdagar. Eventuella tullavgifter står kunden själv för. Vid rea, räkna med någon extra dag i leveranstid.

Ditt paket kommer automatiskt till ett Schenkerombud inom ditt angivna postnummerområde.  När paketet har anlänt till ombudet, erhåller du en SMS-avisering.

Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar på info@jumperfabriken.se , dock senast inom en vecka.

Vi reserverar oss mot eventuella tullavgifter eller andra avgifter som påförs köp som levereras till länder utanför Sverige.

HUR KAN JAG BETALA MIN ORDER?

Du kan i dagsläget betala med Visa/ Mastercard eller via Paypal-konto (avgift 0 SEK), Klarna faktura/ delbetalning (endast för kunder inom Sverige, avgift 29 SEK) eller mot postförskott (endast för kunder inom Sverige, avgift 49 SEK). Vi använder oss av ett av de mest använda kortbetalningssystemen, DIBS, som kan garantera att din kortinformation hanteras på ett säkert sätt.

Läs mer om KLARNAS villkor: https://www.klarna.com/se/kundservice

VAD GÄLLER VID BYTE & RETURER?

Hos oss på Jumperfabriken har du 14 dagar bytes-/ångerrätt från det att du har hämtat ut din vara. Vi skickar med en förbetald fraktsedel för retur i varje beställning för fria byten och returer (gäller endast inom Sverige). Vid rea debiteras dock en returfrakt på 60SEK.

Fyll i retur/ bytesformuläret som följer med i paketet, kryssa i rutan för byte av vara eller retur. Om du vill byta varan anger du på retursedeln vad du önskar byta till. Den nya varan kommer att skickas till dig fraktfritt. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den. Återbetalning av varan sker normalt till dig inom 14 arbetsdagar efter det att vi mottagit returen. 

Produkten ska returneras med originalemballage och hängetikett, i oanvänt, gott skick samt med ifylld retursedel. Om produkter returneras i använt eller skadat skick kan du som kund bli ersättningsskyldig.

Så här gör du: Klistra fast den bifogade fraktsedeln på paketet och skicka tillbaka det via samma ombud som du hämtade ut paketet hos. Glöm inte att lägga med det ifyllda retur-/ bytesformuläret. Säkerställ att du får ett inlämningskvitto och invänta bekräftelse från oss.

Returer skickas till: Jumperfabriken Sweden AB C/O Texpress, Kryptongatan 14, 431 53 MÖLNDAL, SWEDEN

NÄR FÅR JAG TILLBAKA PENGAR FÖR MIN RETUR?

Vi hanterar våra returer en gång per vecka, det kan därför dröja mellan 7-10 dagar innan du får en bekräftelse från oss. Under vissa perioder, såsom rea och semestertider kan det ta upp emot 14 dagar innan vi kan behandla din retur. Har du frågor angående din försändelse är du alltid välkommen att kontakta oss på info@jumperfabriken.se eller per telefon.

Din retur återbetalas med samma betalningssätt som vid köp. Har du valt att betala med efterkrav, behöver vi din bank, clearingnummer samt kontonummer för att göra en återbetalning, se retur-/bytesformulär. Detta avser endast svenska konton. Har du beställt din order mot Klarnafaktura kommer vi att dra bort returen från fakturan och skicka dig en ny uppdaterad faktura på kvarstående belopp. 

Vi vill göra dig som handlar med Klarnafaktura uppmärksam på när din Klarna faktura förfaller, för att slippa påminnelser och ränteavgifter från Klarna. Se till att läsa noggrant i Klarnas egna villkor vad som gäller för dig! Vi rekommenderar att du betalar din Klarnafaktura även vid retur för att undvika förseningsavgifter. Efter att vi hanterat din försändelse reglerar vi din Klarnafaktura och du blir återbetalad via ditt Klarnakonto.

VAD HÄNDER OM JAG INTE HINNER HÄMTA UT MITT PAKET?

I regel ligger paket i 14 dagar på utlämningsstället. Efter det så returneras dessa åter till oss. Vi tar ut en administrativ avgift på 200 SEK om ett paket returneras till oss utan giltig anledning.

VAD GÄLLER VID EVENTUELL REKLAMATION?

Jumperfabriken följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt, mot uppvisande av giltigt köpbevis (kvitto eller kontoutdrag). Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. produktionsfel. Vänligen kontakta oss snarast efter att du har upptäckt felet. Reklamationsrätten gäller inte i de fall där vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts således ej.

Om du vill reklamera en vara, vänligen kontakta oss via info@jumperfabriken.se eller 031-161090.

Har du köpt din vara hos en av våra återförsäljare skall varan reklameras till densamma.

FORCE MAJEUR

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till konsumentverket och arn där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Mer info på: www.konsumentverket.se & www.arn.se.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.