• Fast delivery
  • Friendly customer service

Frequently asked questions

Här hittar du svar på vanliga frågor som dyker upp i samband med att du handlar i vår webshop. Hittar du inte svar på just din fråga här är du varmt välkommen att kontakta kundtjänst på info@jumperfabriken.se eller 031-16 10 90.

BESTÄLLNING

Finns min storlek i lager?

Om storleken finns att välja på i webshopen och du kan lägga den i din varukorg så finns den på lager.

Vilken storlek bär modellerna på bilderna?

Modellerna på bilderna bär storlek S.

Hur vet jag vilken storlek jag ska välja?

På varje produkt hittar du det specifika plaggets mått under rubriken ”Storleksguide”. Mät gärna hemma mot ett likvärdigt plagg. Under rubriken ”Hitta din storlek” kan du se vilken storlek du bör ha baserat på dina kroppsmått. Är du fortfarande osäker är du varmt välkommen att höra av dig till oss så hjälper vi dig.

Var hittar jag er storleksguide?

Vår storleksguide hittar du till här. 

Jag hittar inte en särskild produkt på er webshop, är det möjligt att jag kan hitta den någon annanstans?

 Ja, det är möjligt att du kan hitta den i någon av våra egna butiker eller hos någon av våra återförsäljare. Observera att du från vår egen butiker kan handla på distans. Kontakta butiken för mer information. 

Jag hittar inte en särskild produkt på er webshop, är det möjligt att jag kan hitta den någon annanstans?

Ja, det är möjligt att du kan hitta den i någon av våra egna butiker eller hos någon av våra återförsäljare. Observera att du från vår egen butiker kan handla på distans. Kontakta butiken för mer information. 

FRAKT OCH LEVERANS

Vad kostar frakt och returfrakt?

 Vi erbjuder fri frakt inom Sverige på ordrar över 1000 SEK när du väljer att hämta din leverans hos ett ombud. Om du väljer hemleverans så kostar det 79kr. Är din order över 1000 SEK kostar hemleverans 39kr. I varje paket som skickas inom Sverige, Danmark och Finland skickar vi med en förbetald fraktsedel för retur. Returkostnaden på 59 sek dras av på din återbetalning. För köp till övriga länder varierar fraktkostnaden beroende på land. Du ser korrekt fraktpris i varukorgen efter att du valt land. Vid eventuell retur är det kunden som bekostar returen till Sverige.

Hur skickar ni paketet?

Vi skickar med PostNord inom Sverige, Danmark och Finland. Till övriga länder skickar vi med DHL. Alla våra beställningar skickas i en miljövänlig papperspåse.

Hur lång leveranstid har ni?

För beställningar inom Sverige leverar vi inom 1-3 dagar. För beställningar till utlandet har vi leverans inom 7-10 dagar.

Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?

Paketet ligger i 7-14 dagar på ditt utlämningsställe. Efter det så skickas det per automatik tillbaka till oss. Vi kan inte påverka tiden paketet ligger på utlämningsstället. Vi tar ut en administrativ avgift på 199 sek för ej uthämtade paket.

Vilka länder levererar Jumperfabriken till?

Vi levererar till alla länder inom Europa samt Norge, Schweiz, England och USA.

MIN ORDER

Kan jag ändra min order?

Eftersom vi vill att du ska få din order så snart som möjligt skickas din order direkt till våra medarbetare på lagret. Därför har vi inte möjlighet att ändra din order i efterhand.

Var befinner sig min order?

Om du inte fått någon bekräftelse på att din order lämnat vårt lager eller om du tycker det tagit lång tid, kontakta oss så hjälper vi dig att spåra ditt paket. 

Jag har inte fått min orderbekräftelse, vad gör jag?

Din orderbekräftelse har skickats till den mejladress du angav vid beställning. Titta gärna så att den inte hamnat i skräpposten. Om du angett fel mejladress, kontakta oss så hjälper vi dig. 

RETUR OCH BYTE. Hur lång bytesrätt erbjuder ni?
Du har rätt att returnera din vara inom 14 dagar från det att du hämtade ut ditt paket. För köp gjorda mellan den 23 november till den 19 december gäller returrätt till och med den 3 januari.

Hur gör jag för att returnera en vara?
När du returnerar en vara ska den vara i oanvänt skick och hängetiketten får inte vara borttagen. Vik ihop plagget snyggt och lägg tillbaka det i den genomskinliga plastpåsen det kom i. Fyll i returformuläret och lägg det tillsammans med plagget i samma papperspåse som du fick leveransen i. Klistra på den förbetalda retursedel på paketet och lämna in på det ditt utlämningsställe. Om du har valt att betala din order med Klarna Faktura kan du pausa fakturan tills det att vi hanterat din retur. Här hittar du instruktioner för hur du gör för att pausa fakturan.

Går det att returnera eller byta i era butiker?

Det går jättebra att returnera eller byta vara i vår butik, förutsatt att varan är i oanvänt skick och du returnerar inom 14 dagar från att du hämtade ut paketet. Vik ihop plagget snyggt och lägg tillbaka det i den genomskinliga plastpåsen det kom i. Fyll i returformuläret och lämna tillsammans med den returnerade varan i butiken.

När blir jag återbetald efter en retur?

Vanligtvis behandlar vi returer inom 3-5 arbetsdagar från det att paketet kommit fram till vårt lager eller till vår butik. När vi behandlat din retur får du ett bekräftelsemejl från oss. Om du har valt faktura korrigeras den då direkt. Har du redan betalat för din order så blir du återbetald inom 5 bankdagar. Observera att under rea- och semestertider kan vi ha längre handläggningstid för returer.

Jag vill byta till en annan storlek eller färg. Hur går jag tillväga?

För att göra ett byte behöver du lägga en ny order i vår webbshop. Sedan returnerar du den första varan enligt instruktionerna för retur.

Om varan jag vill byta mot inte längre finns kvar?

Då kan du tyvärr inte göra ett byte eftersom varan är slut.

BETALNING

Jag valde Klarna faktura och nu är jag rädd att fakturan hinner förfalla innan ni hunnit betala min retur, hur gör jag?

Om du har valt att betala din order Klarna Faktura kan du pausa fakturan tills det att vi hanterat din retur. Här hittar du instruktioner för hur du gör för att pausa fakturan.

Hur kan jag betala min order?

Om du bor i Sverige kan du betala din retur med direktbetalning, banköverföring eller faktura via Klarna. Det går också bra att betala med PayPal. Bor du utomlands kan du betala med kortbetalning eller PayPal.

När blir jag återbetald efter en retur?

Vanligtvis behandlar vi returer inom 3-5 arbetsdagar från det att paketet kommit fram till vårt lager eller till vår butik. När vi behandlat din retur får du ett bekräftelsemejl från oss. Om du har valt faktura korrigeras den då då direkt. Har du redan betalat för din order så blir du återbetald inom 7 dagar. Observera att under rea- och semestertider kan vi ha längre handläggningstid för returer.

Kan jag avbryta ett genomfört köp?

Eftersom vi vill att du ska få din order så snart som möjligt skickas din order direkt till våra medarbetare på lagret. Därför har vi inte möjlighet att avbryta redan lagda beställningar.

I vilka valutor kan jag betala med?

Du kan betala i SEK.

Kan jag betala med presentkort online?

Våra presentkort gäller enbart i våra fysiska butiker. Tyvärr har vi ännu inte möjlighet att ta emot presentkort online.

PRODUKTION & HÅLLBARHET

Var produceras era kläder och accessoarer?

Vi producerar våra kläder i flera länder bland annat Litauen, Portugal, Italien, Lettland, Polen, Sverige och Kina. Vi har skrivit på avtal med alla partners att de ska följa Amfori/BSCIs uppförelsekod gällande arbets-, villkor och miljö. Fördelningen mellan länderna varierar mellan säsong. Vi svarar gärna på vart varje plagg är producerat, meddela oss för vilka modeller du önskar veta produktionslandet så återkommer vi så snart vi kan.

NYHETSBREV

Hur får jag nyhetsbrev från er?

Du anmäler dig till vårt nyhetsbrev genom att ange din mejladress i rutan längst ned på vår hemsida eller genom att kryssa i att du vill ha vårt nyhetsbrev i kassan. 

Hur avföljer jag era nyhetsbrev?

Längst ned i våra nyhetsbrev finns en länk för att avregistrera dig från våra nyhetsbrev. Klicka på den länken och följ instruktionerna. 

VÅR BUTIK

Jag vill komma i kontakt med er butik i Stockholm, hur gör jag?

Vad roligt att du vill komma i kontakt med oss! Nedan finns kontaktuppgifter till vår butik:

Butik/ Stockholm

Skånegatan 80

butiksthlm@jumperfabriken.se

08-121 480 04

Hur vet jag om en vara finns i butik?

Du är välkommen att kontakta butiken för att fråga om varan finns på lager i butiken.

 

Below you will find answers to frequently asked questions about shopping in our online store. If you cannot find an answer to your question here, you are welcome to contact our customer service at info@jumperfabriken.se or +46 31-16 10 90.

 

ORDERING

Is my size available in stock?                                                                                                        
If you can add the size to the cart, then the idem is available and in stock.

What size do the models wear on the photos?
The models on the photos wear size S.

How do I know which size to choose?
You will find a size guide with measurements for each, specific garment. By following our size guide and your own body measurements you will be able to choose the correct size. If there is any uncertainty, you are welcome to contact us, and we will be more than happy to help you.

Where can I find your size guide?
Our size guide can be found to the left of each individual product.

I can't find a specific product in your online store, is it possible that I can find it elsewhere?                                          
Yes, it is possible that you can find it in any of our retail stores here.

 

SHIPPING AND DELIVERY

How much does shipping and return shipping cost?                                             
We currently offer free shipping within Sweden for orders over 1000 SEK when you choose to collect your delivery from an optional pick-up point. The cost for our home delivery service is 79 SEK within Sweden. In each package shipped within Sweden, Denmark and Finlans a return shipping label is included. The return shipping cost of 60 SEK will be deducted from your refund. Shipping costs for orders outside of Sweden vary depending on destination. You will see the correct shipping price in the shopping cart after you have selected the country. In case of a return, it is the customer who pay the return cost to Sweden.

How will you ship my order?                                                                                    
Parcels within Sweden, Denmark and Finlans are sent with PostNord. Orders to other countries are shipped with DHL. All our orders are delivered in an eco-friendly paper bag.

How long is the delivery time?                                                                                       
The delivery time within Sweden is 1-3 business days. For orders outside of Sweden, we have an estimated delivery time of 7-10 business days.

What if I don't collect my parcel?                                                                                       
The parcel will remain at your pick-up point for 14 days, this is a period of time that we cannot affect.  After that, it will automatically be returned to us. An administrative cost of 200 SEK will be charged for uncollected parcels.

Which countries does Jumperfabriken deliver to?                                                     
We deliver to all countries within EU as well as Norway, Switzerland, England and the USA.

 

MY ORDER

Can I change my order?                                                                                            
Since we want you to receive your order as soon as possible, your order is sent directly to our employees at the warehouse. Therefore, once it is placed, we are not able to change your order manually.

Where is my order?                                                                                                           
If you have not received a confirmation that your order has left our warehouse or if you think it has taken too long to receive the parcel, please do contact us and we will help you to track your parcel.

I have not received my order confirmation, what do I do?                                                
Your order confirmation has been sent to the email address you provided when ordering. If you cannot find it, we recommend you go through your junk mail folder. In case you have entered the wrong email address, do contact us and we will help you.

 

RETURN AND CHANGE

What is your returns policy?                                                                                               
If you for any reason wish to return your item, you are free to do so within 14 days of receipt.

How do I return an item?                                                                                                      
When you return an item, it should be in unused condition. Returns will only be accepted if the item and its labels are in original condition. Fold the garment neatly and put it back into the original, transparent plastic bag. Fill in the return label and enclose it together with the garment in the same paper bag you received the delivery. If you have chosen to pay your order with Klarna Invoice, you can pause the invoice until we have processed your return. Here you will find instructions on how to pause the invoice.

Can I return or exchange an item in one of your stores?                                                              
Yes, you can return or exchange unused items in any of our stores, if you do so within 14 days of receipt. Fold the garment neatly and put it back into the original, transparent plastic bag that your order came in. Fill in the return form and enclose it together with the item you would like to return in any one of our stores.

When will my order be refunded after a return?                                                                   
We usually process returns within 3-5 business days from the arrival of the return parcel to our warehouse or to our store. When we have processed your return, you will receive a confirmation email from us. Invoice refunds will be credited as soon as we have processed your return. If you have already paid for your order, you will be refunded within 7 business days. Please note that during sales and holiday times we may have longer processing time for returns.

I want to change to a different size or color. How do I do so?                                
To make a change you need to place a new order in our online store. Then you will need to return the first order according to our return instructions.

What if the item I would like to change to is no longer available?                                           
Then unfortunately the item is sold out and you cannot make a change.

 

 

PAYMENT

I chose Klarna invoice and now I am afraid of an overdue invoice before my return has been processed and refunded?                                                                     
If you have chosen to pay your order with Klarna Invoice, you can pause the invoice until we have processed your return. Here you will find instructions on how to pause the invoice.

Which payment methods can I use?                                                                                       
If you live in Sweden you can pay your order with direct payment, bank transfer or Klarna invoice. You can also pay with PayPal. If you live outside of Sweden, you can pay by credit card or PayPal.

How long does it take to receive a refund for a return?                                              
We usually process returns within 3-5 business days after arrival of the return to our warehouse or to our store. As soon as the process is complete, you will receive a confirmation email from us. If you have selected an invoice, it will be corrected immediately. If you have already paid for your order, you will be refunded within 7 business days. Please note that during sales and holiday times we may have longer processing time for returns.

Can I cancel a completed purchase?                                                                                 
Once placed an order is final. Since we want you to receive your order as soon as possible, your order is sent directly to our employees at the warehouse. Therefore, we do not have the opportunity to cancel orders already placed.

In which currencies can I pay?                                                                                 
You can pay in SEK.

Can I pay with a gift card online?                                                                              
Our gift cards are valid only in our physical stores. Unfortunately, our gift cards cannot yet be used for online purchases. 

 

PRODUCTION & SUSTAINABILITY

Where are your clothes and accessories produced?                                                     
We produce our clothes in several countries including Lithuania, Portugal, Italy, Latvia, Poland, Sweden and China. We have signed agreements with all suppliers to comply with Amfori / BSCI's Code of Conduct regarding working, conditions and the environment. The production and distribution between countries varies depending on seasons. We are happy to answer any questions regarding origin of the garment produced, please let us know which one of our styles you would like to know the country of production and we will get back to you as soon as we can.

 

NEWSLETTER

How do I sign up for newsletters from Jumperfabriken?                                                                                         
You sign up for our newsletter by entering your email address in the box for newsletter signup at the bottom of our website or by ticking the box for newsletter at checkout.

How do I unsubscribe from your newsletters?                                                                                                             
If you would like to stop receiving newsletters from Jumperfabriken, kindly open your recent email received from us. At the bottom of our newsletter, you will find a link to unsubscribe from our newsletters. Click the link and follow the instructions.

 

OUR STORES

How do I get in touch with your stor?                                                                
We are happy to hear from you! Below you will find contact information to our store:

Shop / Stockholm
Skånegatan 80
butiksthlm@jumperfabriken.se
+46 8-121 480 04

How do I know if a certain product is available in store?                                                                                         
You are welcome to contact our store to find out if the item is available in stock.

 

We love cookies!

But of course we respect if you don't. Read more about how we use cookies at jumperfabriken.com. Read more.