Frequently asked questions
BESTÄLLNING
Finns min storlek i lager?
Om storleken finns att välja på i webshopen och du kan lägga den i din varukorg så finns den på lager.
Vilken storlek bär modellerna på bilderna?
Modellerna på bilderna bär storlek S.
Hur vet jag vilken storlek jag ska välja?
På varje produkt hittar du det specifika plaggets mått under rubriken ”Storleksguide”. Mät gärna hemma mot ett likvärdigt plagg. Under rubriken ”Hitta din storlek” kan du se vilken storlek du bör ha baserat på dina kroppsmått. Är du fortfarande osäker är du varmt välkommen att höra av dig till oss så hjälper vi dig.
Var hittar jag er storleksguide?
Vår storleksguide hittar du till här.
Jag hittar inte en särskild produkt på er webshop, är det möjligt att jag kan hitta den någon annanstans?
Ja, det är möjligt att du kan hitta den i någon av våra egna butiker eller hos någon av våra återförsäljare. Observera att du från vår egen butiker kan handla på distans. Kontakta butiken för mer information.
Jag hittar inte en särskild produkt på er webshop, är det möjligt att jag kan hitta den någon annanstans?
Ja, det är möjligt att du kan hitta den i någon av våra egna butiker eller hos någon av våra återförsäljare. Observera att du från vår egen butiker kan handla på distans. Kontakta butiken för mer information.
FRAKT OCH LEVERANS
Vad kostar frakt och returfrakt?
Vi erbjuder fri frakt inom Sverige på ordrar över 1000 SEK när du väljer att hämta din leverans hos ett ombud. Om du väljer hemleverans så kostar det 79kr. Är din order över 1000 SEK kostar hemleverans 39kr. I varje paket som skickas inom Sverige, Danmark och Finland skickar vi med en förbetald fraktsedel för retur. Returkostnaden på 59 sek dras av på din återbetalning. För köp till övriga länder varierar fraktkostnaden beroende på land. Du ser korrekt fraktpris i varukorgen efter att du valt land. Vid eventuell retur är det kunden som bekostar returen till Sverige.
Hur skickar ni paketet?
Vi skickar med PostNord inom Sverige, Danmark och Finland. Till övriga länder skickar vi med DHL. Alla våra beställningar skickas i en miljövänlig papperspåse.
Hur lång leveranstid har ni?
För beställningar inom Sverige leverar vi inom 1-3 dagar. För beställningar till utlandet har vi leverans inom 7-10 dagar.
Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?
Paketet ligger i 7-14 dagar på ditt utlämningsställe. Efter det så skickas det per automatik tillbaka till oss. Vi kan inte påverka tiden paketet ligger på utlämningsstället. Vi tar ut en administrativ avgift på 199 sek för ej uthämtade paket.
Vilka länder levererar Jumperfabriken till?
Vi levererar till alla länder inom Europa samt Norge, Schweiz, England och USA.
MIN ORDER
Kan jag ändra min order?
Eftersom vi vill att du ska få din order så snart som möjligt skickas din order direkt till våra medarbetare på lagret. Därför har vi inte möjlighet att ändra din order i efterhand.
Below you will find answers to frequently asked questions about shopping in our online store. If you cannot find an answer to your question here, you are welcome to contact our customer service at info@jumperfabriken.se or +46 31-16 10 90. |
ORDERINGIs my size available in stock? What size do the models wear on the photos? How do I know which size to choose? Where can I find your size guide? I can't find a specific product in your online store, is it possible that I can find it elsewhere? |
SHIPPING AND DELIVERYHow much does shipping and return shipping cost? How will you ship my order? How long is the delivery time? What if I don't collect my parcel? Which countries does Jumperfabriken deliver to? |
MY ORDERCan I change my order? Where is my order? I have not received my order confirmation, what do I do? |
RETURN AND CHANGEWhat is your returns policy? How do I return an item? Can I return or exchange an item in one of your stores? When will my order be refunded after a return? I want to change to a different size or color. How do I do so? What if the item I would like to change to is no longer available?
|
PAYMENTI chose Klarna invoice and now I am afraid of an overdue invoice before my return has been processed and refunded? Which payment methods can I use? How long does it take to receive a refund for a return? Can I cancel a completed purchase? In which currencies can I pay? Can I pay with a gift card online? |
PRODUCTION & SUSTAINABILITYWhere are your clothes and accessories produced? |
NEWSLETTERHow do I sign up for newsletters from Jumperfabriken? How do I unsubscribe from your newsletters? |
OUR STORESHow do I get in touch with your stor? Shop / Stockholm How do I know if a certain product is available in store?
|