Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på vanliga frågor om att handla i vår webshop. Hittar du inte svar på din fråga här är du varmt välkommen att kontakta kundtjänst på info@jumperfabriken.se eller 031-16 10 90.

BESTÄLLNING

Finns min storlek i lager?
Om storleken finns att välja på i webshopen och du kan lägga den i din varukorg så finns den på lager.

Vilken storlek bär modellerna på bilderna?
Modellerna på bilderna bär storlek S.

Hur vet jag vilken storlek jag ska välja?
På varje produkt hittar du det specifika plaggets mått under rubriken ”Storleksguide”. Mät gärna hemma mot ett likvärdigt plagg. Under rubriken ”Hitta din storlek” kan du se vilken storlek du bör ha baserat på dina kroppsmått. Är du fortfarande osäker är du varmt välkommen att höra av dig till oss så hjälper vi dig.

Vart hittar jag er storleksguide?
Vår storleksguide hittar du till vänster om varje enskild produkt.

Jag hittar inte en särskild produkt på er webshop, är det möjligt att jag kan hitta den någon annanstans?
Ja, det är möjligt att du kan hitta den hos någon av våra återförsäljare som du hittar här

FRAKT OCH LEVERANS

Vad kostar frakt och returfrakt?
Vi erbjuder just nu fri frakt inom Sverige när du väljer att hämta din leverans hos ett ombud. Om du väljer hemleverans så kostar det 80kr. I varje paket som skickas inom Sverige, Danmark och Finland skickar vi med en förbetald fraktsedel för retur. Returkostnaden på 60 sek dras av på din återbetalning. För köp till övriga länder varierar fraktkostnaden beroende på land. Du ser korrekt fraktpris i varukorgen efter att du valt land. Vid eventuell retur är det kunden som bekostar returen till Sverige.

Hur skickar ni paketet?
Vi skickar med PostNord inom Sverige, Danmark och Finland. Till övriga länder skickar vi med DHL. Alla våra beställningar skickas i en miljövänlig papperspåse.

Hur lång leveranstid har ni?
För beställningar inom Sverige leverar vi inom 1-3 dagar. För beställningar till utlandet har vi leverans inom 7-10 dagar.

Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?
Paketet ligger i 14 dagar på ditt utlämningsställe. Efter det så skickas det per automatik tillbaka till oss. Vi kan inte påverka tiden paketet ligger på utlämningsstället. Vi tar ut en administrativ avgift på 200 sek för ej uthämtade paket.

Vilka länder levererar Jumperfabriken till?
Vi levererar till alla länder inom Europa samt Norge, Schweiz, England och USA.

MIN ORDER

Kan jag ändra min order?
Eftersom vi vill att du ska få din order så snart som möjligt skickas din order direkt till våra medarbetare på lagret. Därför har vi inte möjlighet att ändra din order i efterhand.

Vart är min order?
Om du inte fått någon bekräftelse på att din order lämnat vårt lager eller om du tycker det tagit lång tid, kontakta oss så hjälper vi dig att spåra ditt paket. 

Jag har inte fått min orderbekräftelse, vad gör jag?
Din orderbekräftelse har skickats till den mejladress du angav vid beställning. Titta gärna så att den inte hamnat i skräpposten. Om du angett fel mejladress, kontakta oss så hjälper vi dig. 

RETUR OCH BYTE

Hur lång bytesrätt erbjuder ni?
Du har 14 dagars returrätt från det att du hämtat ut paketet.

Hur gör jag för att returnera en vara?
När du returnerar en vara ska den vara i oanvänt skick och hängetiketten får inte vara borttagen. Vik ihop plagget snyggt och lägg tillbaka det i den genomskinliga plastpåsen det kom i. Fyll i returformuläret och lägg det tillsammans med plagget i samma papperspåse som du fick leveransen i. Klistra på den förbetalda retursedel på paketet och lämna in på det ditt utlämningsställe. Om du har valt att betala din order med  Klarna Faktura kan du pausa fakturan tills det att vi hanterat din retur. Här hittar du instruktioner för hur du gör för att pausa fakturan.

Går det att returnera eller byta i era butiker?
Det går jättebra att returnera eller byta vara i våra butiker, förutsatt att varan är i oanvänt skick och du returnerar inom 14 dagar från att du hämtade ut paketet. Vik ihop plagget snyggt och lägg tillbaka det i den genomskinliga plastpåsen det kom i. Fyll i returformuläret och lämna tillsammans med den returnerade varan i någon av våra butiker.

När blir jag återbetald efter en retur?
Vanligtvis behandlar vi returer inom 3-5 arbetsdagar från det att paketet kommit fram till vårt lager eller till vår butik. När vi behandlat din retur får du ett bekräftelsemejl från oss. Om du har valt faktura korrigeras den då direkt. Har du redan betalat för din order så blir du återbetald inom 7 dagar. Observera att under rea- och semestertider kan vi ha längre handläggningstid för returer.

Jag vill byta till en annan storlek eller färg. Hur går jag tillväga?
För att göra ett byte behöver du lägga en ny order i vår webbshop. Sedan returnerar du den första varan enligt instruktionerna för retur.

Om varan jag vill byta mot inte längre finns kvar?
Då kan du tyvärr inte göra ett byte eftersom varan är slut.

BETALNING

Jag valde Klarna faktura och nu är jag rädd att fakturan hinner förfalla innan ni hunnit betala min retur, hur gör jag?
Om du har valt att betala din order Klarna Faktura kan du pausa fakturan tills det att vi hanterat din retur. Här hittar du instruktioner för hur du gör för att pausa fakturan.

Hur kan jag betala min order?
Om du bor i Sverige kan du betala din retur med direktbetalning, banköverföring eller faktura via Klarna. Det går också bra att betala med PayPal. Bor du utomlands kan du betala med kortbetalning eller PayPal.

När blir jag återbetald efter en retur?
Vanligtvis behandlar vi returer inom 3-5 arbetsdagar från det att paketet kommit fram till vårt lager eller till vår butik. När vi behandlat din retur får du ett bekräftelsemejl från oss. Om du har valt faktura korrigeras den då då direkt. Har du redan betalat för din order så blir du återbetald inom 7 dagar. Observera att under rea- och semestertider kan vi ha längre handläggningstid för returer.

Kan jag avbryta ett genomfört köp?
Eftersom vi vill att du ska få din order så snart som möjligt skickas din order direkt till våra medarbetare på lagret. Därför har vi inte möjlighet att avbryta redan lagda beställningar.

I vilka valutor kan jag betala med?
Du kan betala i SEK.

Kan jag betala med presentkort online?
Våra presentkort gäller enbart i våra fysiska butiker. Tyvärr har vi ännu inte möjlighet att ta emot presentkort online.

PRODUKTION & HÅLLBARHET

Var produceras era kläder och accessoarer?
Vi producerar våra kläder i flera länder bland annat Litauen, Portugal, Italien, Lettland, Polen, Sverige och Kina. Vi har skrivit på avtal med alla partners att de ska följa Amfori/BSCIs uppförelsekod gällande arbets-, villkor och miljö. Fördelningen mellan länderna varierar mellan säsong. Vi svarar gärna på vart varje plagg är producerat, meddela oss för vilka modeller du önskar veta produktionslandet så återkommer vi så snart vi kan.

NYHETSBREV

Hur får jag nyhetsbrev från er?
Du anmäler dig till vårt nyhetsbrev genom att ange din mejladress i rutan längst ned på vår hemsida eller genom att kryssa i att du vill ha vårt nyhetsbrev i kassan.

Hur avföljer jag era nyhetsbrev?
Längst ned i våra nyhetsbrev finns en länk för att avregistrera dig från våra nyhetsbrev. Klicka på den länken och följ instruktionerna. 

VÅRA BUTIKER

Jag vill komma i kontakt med en av era butiker, hur gör jag??
Vad roligt att du vill komma i kontakt med oss! Nedan finns kontaktuppgifter till våra butiker:

Butik/ Stockholm
Skånegatan 80
butiksthlm@jumperfabriken.se
08-121 480 04

Butik/ Göteborg
Vallgatan 25
butikgbg@jumperfabriken.se
031-7882303

Hur vet jag om en vara finns i butik?
Du är välkommen att kontakta butiken för att fråga om varan finns på lager i butiken.